مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آبان 1400 ساعت 02:302021-11-20سياسي

تحلیل یک جامعه شناس از تجمع آرام کشاورزان اصفهان


تجمع آرام کشاورزان اصفهان در بستر خشک زاینده رود روز جمعه گذشته با پیوستن مردم به آن ها، فصل جدیدی از مطالبات مردمی در کشور را رقم زد که تا پیش از این کمتر دیده شده بود.

- مرتضی پدریان، جامعه شناس، مدرس دانشگاه و عضو اتاق فکر دانشگاه اصفهان در گفت وگو با ایسنا، به تحلیل مطالبه مسالمت آمیز مردم اصفهان پرداخت و اظهار کرد: مطالبه اخیر مردم و کشاورزان اصفهان زیست محیطی و حیاتی بود، در واقع مردم اصفهان این بار حق حیات را طلب می کنند که به حوزه مدیریت و ساختار کلان جامعه بر می گردد و خودش را در قالب مدیریت آب نشان می دهد.

وی با تاکید بر این مطلب که مردم اصفهان اجازه ندادند اعتراضات آن ها به موضوع آب به سمت مسائل سیاسی و خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی برود، با اشاره به تلاش هایی برای مطرح کردن بحران آب به عنوان یک موضوع اختلافی بین استان های اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری و خوزستان، گفت: اگرچه تلاش هایی شد که موضوع آب را به عنوان یک اختلاف بین استانی مطرح کنند، اما به نظر من هوشیاری مردم چهار استان باعث شده این پدیده رنگ و بوی چندانی نداشته باشد و این اتفاق در عمل نیفتاده است.

این استاد جامعه شناسی بابیان اینکه بهترین راهکار برای حل مسئله آب این است که مردم در فضای جنبش های مدنی مطالبات خود را مطرح کنند، بدون اینکه هیچ تعرض و خسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل یک جامعه شناس از تجمع آرام کشاورزان اصفهان

تحلیل یک جامعه شناس از تجمع آرام کشاورزان اصفهان