مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 23:552021-11-20بين الملل

اعتراف ژنرال آمریکایی: در فناوری مافوق صوت، به اندازه چین یا روسیه پیشرفته نیستیم


در فناوری مافوق صوت، به اندازه چین یا روسیه پیشرفته نیستیم - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که آزمایش های موشک های مافوق صوت چین باعث نگرانی عمیقی در واشنگتن و دولت های متحدش شده، یک ژنرال آمریکایی از پیشرفته تر بودن پکن در این فناوری خبر داد.

ژنرال دیوید تامپسون معاون بخش عملیات های فضایی در نیروی فضایی ارتش آمریکا بامداد یکشنبه اذعان کرد توانمندی های موشکی مافوق صوت آمریکا به اندازه چین یا روسیه پیشرفته نیست.

تامپسون طی مصاحبه ای در حاشیه حضور در همایش بین المللی امنیت هالیفاکس در کانادا، گفت این امر نشان می دهد که آمریکا در توسعه جدیدترین و پیشرفته ترین تسلیحات عقب مانده است.

به نوشته وبگاه پالتیکو به نقل از این مصاحبه، وی اعتراف کرد که عقب ماندگی واشنگتن از دو کشور دیگر (روسیه و چین) به طور بالقوه برای امنیت ملی آمریکا خطرناک است.

این ژنرال چهار ستاره آمریکایی توضیح داد: ما باید خیلی سریع خودمان را [به چین و روسیه] برسانیم، چینی ها یک برنامه [موشکی] مافوق صوت باورنکردنی دارند.

این یک تحول بسیار نگران کننده است و مشکل هشدار راهبردی را بسیار پیچیده می کند .

تامپسون در ادامه اظهار داشت که موشک های مافوق صوت در حال تغییر [قواعد] بازی در حوزه دفاع و امنیت ملی هستند و مانند مبارزه با گلوله برفی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف ژنرال آمریکایی: در فناوری مافوق صوت، به اندازه چین یا روسیه پیشرفته نیستیم

اعتراف ژنرال آمریکایی: در فناوری مافوق صوت، به اندازه چین یا روسیه پیشرفته نیستیم