مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 19:252021-11-20بين الملل

مقام یمنی: روزانه بیش از 300 کودک در جنگ کشته می شوند


«نجیب القباطی» معاون وزیر بهداشت یمن شنبه شب در خصوص پیامدهای جنگ چندین ساله این کشور اعلام کرد: روزانه بیش از 300 کودک زیر پنج سال در نتیجه جنگ، - نجیب القباطی معاون وزیر بهداشت یمن شنبه شب در خصوص پیامدهای جنگ چندین ساله این کشور اعلام کرد: روزانه بیش از 300 کودک زیر پنج سال در نتیجه جنگ، گرسنگی، بیماری و محاصره و آثار فاجعه آمیز آن جان خود را از دست می دهند.

نجیب القباطی معاون وزیر بهداشت یمن شنبه شب در خصوص پیامدهای جنگ چندین ساله این کشور اعلام کرد: روزانه بیش از 300 کودک زیر پنج سال در نتیجه جنگ، گرسنگی، بیماری و محاصره و آثار فاجعه آمیز آن جان خود را از دست می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از خبرگزاری الصحافه الیمنیه ، القباطی افزود:43 درصد نوزادان تازه متولد شده که ناقص الخلقه و نارس هستند به دلیل نبود امکانات و تجهیزات پزشکی زنده نمی مانند.

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی مورد حمایت انصارالله یمن نیز گفت که جنگ و محاصره تحمیلی علیه کشورش تأثیرات منفی برای کودکان داشته و از آغاز جنگ، آنها نخستین قربانیان آن بوده اند.

وی در مراسمی که به مناسبت روز جهانی کودک در صنعاء برگزار شد، مسؤولیت جهانیان در برابر این کودکان یمنی را که روزانه صدها نفر از آن ها در جنگ مستقیم یا محاصره می میرند، به آن ها یادآوری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام یمنی: روزانه بیش از 300 کودک در جنگ کشته می شوند

مقام یمنی: روزانه بیش از 300 کودک در جنگ کشته می شوند