مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 16:202021-11-20فرهنگي

قالب های مجسمه های «هیچ» تناولی معدوم شد


در رویدادی زنده، قالب های مجسمه های «هیچ» و «دیوار»(پرسپولیس) پرویز تناولی در حضور شماری از گالری داران، مجموعه داران و دوستداران این هنرمند معدوم شد.

- تصویر مربوط به معدوم سازی مجسمه های هیچ است/عکاس: میلاد مقدسی در رویدادی زنده، قالب های مجسمه های هیچ و دیوار (پرسپولیس) پرویز تناولی در حضور شماری از گالری داران، مجموعه داران و دوستداران این هنرمند معدوم شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیست و نهم آبان 1400 موزه پرویز تناولی شاهد رویداد معدوم کردن قالب های تعداد زیادی از مجسمه های پرویز تناولی بود.

تندیس تناولی، فرزند پرویز تناولی و مدیر موزه این هنرمند، در ابتدای این رویداد در سخنانی کوتاه گفت: این رویدادی است که دو سال در دست برنامه ریزی داشتیم.

معدوم کردن قالب های مجسمه اتفاقی است که تمام مجسمه سازان دنیا انجام می دهند و طی آن وقتی ادیشن های آثار پر می شود قالب آنها را می شکنند تا پس از آن دیگر نسخه تازه ای از اثر ساخته نشود.

پدرم پارسال، قالب های شماری از مجسمه های خود را در کانادا که عموماً مجسمه بزرگ از جنس برنز بودند معدوم کرد و امروز هم این جا دور هم جمع شده ایم تا شماری دیگر از قالب های مجسمه های ایشان را تخریب کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قالب های مجسمه های «هیچ» تناولی معدوم شد

قالب های مجسمه های «هیچ» تناولی معدوم شد