مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 16:052021-11-20اقتصادي

نیکزاد: برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سنگ اندازی می کنند


رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برخی بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سفته را به عنوان ضمانت قبول نداشته و همین برای روستاییان مشکلاتی به وجود آورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قوچان، اکبر نیکزاد عصر امروز در حاشیه بازدید از روستاهای زلزله زده قوچان و افتتاح چند طرح عمرانی اظهار کرد: طی ارزیابی ها و جلسات برگزارشده و گزارش کارشناس های خبره از افزایش قیمت مصالح ساختمانی، باید تسهیلات ساخت منازل مسکونی روستایی به 200 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه افزایش تسهیلات در جلسه شورای عالی مسکن به تصویب رسیده است، گفت: در حال حاضر 50 درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور ایمن بوده و 50 درصد باقی مانده نیازمند بازسازی و نوسازی است.

وی ادامه داد: مصوبه این تسهیلات این گونه است که بازپرداخت 20 ساله و سود 5 درصد است و با ضمانت زنجیره ای 3 نفر به صورت سفته پرداخت می شود یعنی اگر یک روستایی این وام را دریافت کند هرماه حدود یک میلیون و 400 هزار تومان باید قسط پرداخت نماید.

نیکزاد با اشاره تعامل مناسب بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کشور، بیان کرد: متأسفانه دو بانک در پرداخت ها وسواس به خرج داده و ضمانت سفته را قبول نمی کنند و به جای آن درخواست چک و ضامن کارمند دارند درصور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیکزاد: برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سنگ اندازی می کنند

نیکزاد: برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی سنگ اندازی می کنند