مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 14:252021-11-20پزشكي

پشه سالک در داورزن جولان می دهد


رییس شبکه بهداشت و درمان داورزن از ابتلا چند مورد بیماری سالک در این شهرستان خبر داد.

- مهدی سلیمانی رییس شبکه بهداشت و درمان داورزن در گفت وگو با خبرنگار فارس در داورزن گفت: چند مورد بیماری پوستی سالک در چند روستای این شهرستان مشاهده و به مرکز درمان رایگان سالک سبزوار معرفی شدند.

وی با بیان اینکه پیشگیری ها برای جلوگیری از شیوع این بیماری در شش ماه اول سال با اقداماتی نظیر سم پاشی، جونده کشی و کلاس های آموزشی انجام می شود، اذعان کرد: متاسفانه امسال ابتلا به این بیماری از حد نرمال در سطح شهرستان گذشته است.

سلیمانی با اشاره به اینکه کنترل این بیمار نیازمند همکاری مردم و مسئولان است، افزود: مواردی مانند آموزش، رعایت بهداشت محیط و دفع زباله ها از جمله مسائلی است که باید از طرف مردم و مسئولان رعایت شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان داورزن با بیان اینکه عامل این بیماری انگلی به نام لیشمانیا است، ادامه داد: سالَک یا لیشمانیاز پوستی شایع ترین نوع بیماری پوستی لیشمانیاز است که بر اثر گزش جنس ماده نوعی پشه خاکی به انسان منتقل می شود.

وی متذکر شد: چند هفته پس از گزش پشه(بسته به تعداد محل گزش) زخم های متعددی در نقاط باز بدن که مورد گزش قرارگرفته اند پیدا می شود؛ ضایعات معمولاً ترشح دار و مرطوب هستند و معمولاً پس از 4 تا 6 ماه بهبود می یاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشه سالک در داورزن جولان می دهد

پشه سالک در داورزن جولان می دهد