مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 13:552021-11-20اقتصادي

زوایای جدیدی از نحوه مدفون شدن مردان نمکی کشف شد


باستان شناسان ایرانی و آلمانی به منظور آگاهی بیشتر از معدن کاری دوره هخامنشی و ساسانی بخش هایی از معدن نمک چهرآباد معروف به دوزلاخ را مورد کاوش قرار می دهند.

- به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ابوالفضل عالی سرپرست ایرانی هیأت باستان شناسی گفت: پنجمین فصل کاوش هیأت مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و موزه و دانشگاه بوخوم آلمان از نیمه آبان ماه سال جاری آغاز شده و براساس برنامه ریزی به عمل آمده تا نیمه آذرماه امسال ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه کاوش این فصل پس از 3 سال وقفه در کار میدانی و در ادامه پژوهش های باستان شناسی سال های گذشته انجام می شود تصریح کرد: در 2 فصل اخیر کاوش در سال های 1396 و 1397 به جز حفاری در ترانشه های قدیمی که محل کشف مردان نمکی و مربوط به معدن کاری دوره هخامنشی و ساسانی است، بخش های دیگری از کوه معدن نمک از جمله تونل های فرو ریخته دوره های قاجار و پهلوی، دوره سلجوقی و کمپ استقراری معدن کاران در پایین کوه معدن کاوش شد.

به گفته این باستان شناس، مطابق با نتایج به دست آمده از کاوش فصول گذشته در معدن دوزلاخ، معدن کاری نمک در چهرآباد یک فعالیت دراز مدت بوده که از دوره هخامنشی آغاز شده و در ادوار مختلفی از جمله دوره ساسانی، دوره سلجوقی، عصر صفوی، قاجار و پهلوی ادامه یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زوایای جدیدی از نحوه مدفون شدن مردان نمکی کشف شد

زوایای جدیدی از نحوه مدفون شدن مردان نمکی کشف شد