مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 13:052021-11-20سياسي

تفاوت اردشیر زاهدی با دیگر رجال پهلوی/ مردی که در دشمنی با انقلاب هر کاری نکرد!


آنچه زاهدی را از دیگر رجال رژیم پهلوی مانند شاپور بختیار و ارتشبد اویسی و بسیاری از اپوزیسیون حال حاضر متمایز می کرد، این بود که در تضاد و دشمنی با جمهوری اسلامی دست به هر کاری نمی زد.

- وزیر امور خارجه رژیم پهلوی، آخرین سفیر ایران در آمریکا و داماد سابق محمدرضاشاه در 93 سالگی در ویلای شخصی خود در سوییس درگذشت.

  زاهدی یکی از دولتمردان محمدرضا بود که تا پایان عمر او در کنار شاه ماند و محمدرضا ی پیر و فرتوت و تاج و تخت از دست داده را تنها نگذاشت.

اگرچه او تا آخر عمر سلطنت طلب بود و تاج بخشی سپهبد فضل الله زاهدی (پدرش) را با همکاری خودش در کودتای 28 مرداد علیه دولت قانونی مصدق، خدمت برمی شمرد، اما آنچه زاهدی را از دیگر رجال رژیم پهلوی مانند شاپور بختیار و ارتشبد اویسی و بسیاری از اپوزیسیون حال حاضر متمایز می کرد، این بود که در تضاد و دشمنی با جمهوری اسلامی دست به هر کاری نمی زد تا منافع ملی ایران به خطر بیفتد.

او منافع ملی ایران را قدرت کشور تعبیر می کرد و دل به حقوق بین الملل نوشته بر کاغذ در سازمان ملل نمی دید که بازیگران جهانی از آن در راستای منافع خود بهره ببرند.

به همین دلیل در اواخر عمر از اپوزیسیون بی وطنی که در خارج از ایران، خواستار حمله آمریکا به ایران بودند، انتقاد کرد و سیاست هسته ای ایران را حق کشور و یکی از ابزارهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاوت اردشیر زاهدی با دیگر رجال پهلوی/ مردی که در دشمنی با انقلاب هر کاری نکرد!

تفاوت اردشیر زاهدی با دیگر رجال پهلوی/ مردی که در دشمنی با انقلاب هر کاری نکرد!