مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 12:452021-11-20بين الملل

خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم/ نزدیک کردن دیدگاه های ایران و عربستان


وزیر خارجه عراق امروز در سخنانی با بیان اینکه بغداد خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب است، اعلام کرد: به تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه های ایران و عربستان ادامه می دهیم.

- به نقل از بغداد الیوم، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق در نشست امنیتی منامه گفت: به تلاش برای نزدیک کردن دیدگاه های ایران و عربستان ادامه می دهیم.

بر اساس این گزارش، وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در ماه گذشته انتخابات پارلمانی با نظارت بین المللی برگزار شد که گامی در مسیر تحکیم دموکراسی در عراق است و تأثیرات مثبت بر یکپارچگی عراق خواهد داشت.

فؤاد حسین گفت: برقراری پل های ارتباطی با کشورهای جهان و اولویت دادن به گفتگو و مذاکره گامی مهم برای تأمین فضای امن و با ثبات است.

با وجود شکست داعش، ادامه همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان عراق و کشورهای جهان اولویتی اساسی برای دولت عراق و دیگر کشورهای دوست است.

حسین افزود که پیروزی بر تروریسم امکان انتقال به مرحله تحقق اهداف مهم در سطوح داخلی، منطقه ای و فرامنطقه ای را داده است و نهادهای گوناگون دولت عراق هم اکنون بازسازی شهرهای آزاد شده از چنگ داعش را به عنوان هدف اصلی برنامه های خود قرار داده اند.

وزیر امور خارجه عراق همچنین خواستار افزایش تلاش ها برای بازگشت ثبات به سوریه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم/ نزدیک کردن دیدگاه های ایران و عربستان

خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستیم/ نزدیک کردن دیدگاه های ایران و عربستان