مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-20بين الملل

درخواست سازمان ملل از چین برای آزاد کردن یک شهروند خبرنگار


سازمان ملل از چین تقاضا کرد یک شهروند-خبرنگار که به خاطر گزارش دادن درباره پاسخ این کشور به کووید-19 زندانی شده و به گفته خانواده اش در پی دست زدن به اعتصاب غذا در آستانه مرگ قرار گرفته را آزاد کند.

- سازمان ملل از چین تقاضا کرد یک شهروند-خبرنگار که به خاطر گزارش دادن درباره پاسخ این کشور به کووید-19 زندانی شده و به گفته خانواده اش در پی دست زدن به اعتصاب غذا در آستانه مرگ قرار گرفته را آزاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این شهروند-خبرنگار چینی به نام ژانگ ژان که در اعتصاب غذا به سر می برد، در پی زیر سوال بردن نحوه مدیریت مقامات کشورش در قبال شیوع بیماری در شهر ووهان به زندان افتاد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل نسبت به گزارش سایت قطره و به نقل ازها مبنی بر اینکه وضعیت سلامتی ژانگ ژان 38 ساله به سرعت رو به وخامت است و جان او به دلیل اعتصاب غذا در خطر جدی قرار گرفته، هشدار داد.

مارتا هورتادو، سخنگوی سازمان ملل، گفت: ما از مقامات چین می خواهیم که آزادی فوری و بدون قید و شرط ژانگ را دست کم از بابت دلایل بشردوستانه در نظر بگیرند و با احترام به خواسته و منزلت او، مراقبت های پزشکی فوری نجات دهنده را در دسترس او قرار دهند.

ژانگ که سابقا وکیل بوده در فوریه 2020 به ووهان سفر کرد تا در مورد آشوب در این کانون همه گیری گزارش دهد و در ویدیوهایی که از طریق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست سازمان ملل از چین برای آزاد کردن یک شهروند خبرنگار

درخواست سازمان ملل از چین برای آزاد کردن یک شهروند خبرنگار