مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 10:302021-11-20سياسي

اصلاح بینش نسبت به زندگی و مسائل جامعه در گرو مطالعه است


ترویج کتابخوانی ابزاری مؤثر برای رشد فکری، ارتقاء سطح فرهنگی و شکوفایی جامعه است.

- ایسنا/ایلام سرپرست دانشگاه ایلام گفت: ترویج کتابخوانی ابزاری مؤثر برای رشد فکری، ارتقاء سطح فرهنگی و شکوفایی جامعه است.

دکتر طاهر علی محمدی در حاشیه ی بازدید از کتابخانه مرکزی ایلام و دیدار با کارکنان این بخش از دانشگاه اظهار کرد: اولین آیاتی که بر رسول خدا (ص) نازل شد، با امر به خواندن و الفاظ قلم و علم توأم شده است، که این موضوع نشان از اهمیت خاص اسلام به علم است.

وی با بیان اینکه تمام دانشمندان نام آور تاریخ با کتاب مأنوس بوده و بیشتر وقت خود را با مطالعه سپری کرده اند، گفت: مطالعه کتاب، باعث شکوفایی اندیشه ها و رشد فکری و علمی جامعه می شود.

وی زندگی علامه حسن زاده آملی را الگویی شایسته و الهام بخش در اذهان دانشوران حوزوی و دانشگاهی عنوان و تصریح کرد: علامه حسن زاده بیشتر ساعات زندگی خود را به مطالعه اختصاص می داد و لذا در علوم مختلف، شامل عرفان، فلسفی، ریاضیات و نجوم صاحب نظر بود و به تدریس می پرداخت.

سرپرست دانشگاه ایلام با اشاره به نقایص موجود در سیستم آموزشی کشور، گفت: معلمان در مدرسه و اساتید در دانشگاه باید دانش آموزان و دانشجویان را به مطالعه کتب غیردرسی ترغیب کنند، تا زمینه اصلاح بینش آنها نسبت به زندگی و مسائل جامعه به وجود آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح بینش نسبت به زندگی و مسائل جامعه در گرو مطالعه است

اصلاح بینش نسبت به زندگی و مسائل جامعه در گرو مطالعه است