مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 09:202021-11-20اقتصادي

بحران آب چقدر جدی است؟


او صرفه جویی، کنترل فشار و برخورد با مشترکان پرمصرف از جمله سناریوهای پیش بینی شده برای مواجهه با شدت یافتن کم آبی پاییز پایتخت عنوان کرده است.

- حسین اینانلو - کارشناس ارشد اقلیم شناسی در همین باره گفت: کمی بارندگی در ایران که در سال های اخیر مشاهده می کنیم نباید ذیل مفهوم خشک سالی تعریف شود، چون خشک سالی امری طبیعی است که به صورت دوره ای در طبیعت ایران رخ می داد و اقلیم و بارندگی به حالت عادی بازمی گشت، ولی کمی بارندگی که در سال های اخیر می بینیم باید ذیل تغییر اقلیم دیده شود و در تغییر اقلیم بازگشت به حالت عادی نداریم.

به گفته وی، اقلیم یا آب وهوا فقط بارندگی نیست و شامل بارندگی، دما و وزش باد است و هر یک زیرمجموعه خاص خود را دارند، وقتی از بارندگی سخن می گوییم، مقدار بارندگی، نوع بارش، رژیم بارندگی و بارش های حداکثری و حداقلی در طول سال مطالعه می شود.

این کارشناس ارشد اقلیم شناسی اظهار کرد: گرچه خشک سالی در ایران یک واقعیت اقلیمی است، اما افزایش جمعیت، تغییرات آب و هوایی و کاهش بارندگی، توسعه ناموزون صنعتی، کشاورزی نادرست و سایر عوامل نظیر توسعه ناپایدار شهرها از دلایلی هستند که باعث تشدید آن شده اند.

اینانلو گفت: در حالی که میزان بارندگی در 20 سال گذشته 20 درصد کاهش یافته است، افزایش دما، کاهش سرانه آب تجدیدپذیر (در چها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آب چقدر جدی است؟

بحران آب چقدر جدی است؟