مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 09:052021-11-20پزشكي

کاهش 60 درصدی هوای پاک در قم/دود شدن سلامت و عمر مردم در پس زباله سوزی ها


معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست استان قم از کاهش 60 درصدی تعداد روزهای پاک قم طی سال جاری خبر می دهد و کارشناسان معتقدند آلودگی هوای قم نیازمند رسیدگی دوفوریتی است.

- خبرگزاری فارس- فاطمه جمال زاده: سالانه بیش از 41 هزار ایرانی به دلیل آلودگی هوا دچار مرگ زودرس می شوند، مطالعات نشان داده است آلودگی هوا هفتمین علت مرگ در کشور است.

تعداد کل سال های عمر از دست رفته در کشور به طور میانگین 486 هزار سال است؛ یعنی بیش از 4 هزار و 800 قرن از عمر مردم ایران در اثر آلودگی هوا از دست رفته است.

این آخرین آماری است که سال گذشته عباس شاهسونی رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به خبرگزاری فارس اعلام کرد.

آلودگی هوای قم حکایتی دیرینه دارد که قبل تر جدی گرفته نمی شد ولی امروز وخامت اوضاع به جایی رسیده که اغلب مردم را نگران کرده است.

حالا با شیوع بیماری گرمسار می کنند نیز علت دیگری است که به تازگی رصد و یافت شده است.

  *دود شدن سلامت و عمر مردم در پس زباله سوزی ها وی هدف از زباله سوزی های شبانه را استخراج فلزهای موجود در ضایعاتی مانند لاستیک ها بر می شمرد و عنوان می کند: افرادی که این کار مخرب را انجام می دهند یک جای ثابت نمی مانند و مدام تغییر مکان می دهند؛ ارگان خاصی هم متولی نظارت بر این دسته از افراد نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 60 درصدی هوای پاک در قم/دود شدن سلامت و عمر مردم در پس زباله سوزی ها

کاهش 60 درصدی هوای پاک در قم/دود شدن سلامت و عمر مردم در پس زباله سوزی ها