مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 06:502021-11-20بين الملل

رایزنی تلفنی مشاوران رییسان جمهور آمریکا و ترکیه


ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در یک گفتگوی تلفنی به بحث و تبادل نظر درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد که این دو مقام در مورد روابط سیاسی و اقتصادی و همچنین همکاری در زمینه امور دفاعی، جهانی و منطقه ای مذاکره کردند.

بر اساس این گزارش آنها همچنین در مورد وضعیت انسانی و سیاسی در افغانستان، تمامیت ارضی سوریه و پاکسازی تروریست ها، روند سیاسی و انتخابات پیش رو در لیبی، وضعیت منطقه قره باغ، تحولات در مرزهای اوکراین، بحران مهاجران در مرز لهستان و بلاروس و تحولات شرق دریای مدیترانه بحث کردند.

همچنین در این گفتگو جزییات مکانیزم استراتژیک مشترک توافق شده در دیدار اخیر رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و جو بایدن، رییس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در شهر رم پایتخت ایتالیا نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

امیلی هورن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز در بیانیه ای گفت که کالین و سالیوان در ارتباط با دیدار 31 اکتبر بایدن و اردوغان در رم ، درباره گام های بعدی در تعاملات دوجانبه آمریکا و ترکیه گفتگو کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی مشاوران رییسان جمهور آمریکا و ترکیه

رایزنی تلفنی مشاوران رییسان جمهور آمریکا و ترکیه