مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 05:252021-11-20حوادث

قزوین، استانی بر مسیر گسل ها


قزوین جزو استان های زلزله خیز و واقع شده بر مسیر گسل ها است که یک تهدید جدی و بحران آفرین برای آن محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، کشور ایران هرچند سال یکبار با خسارت ها و خرابی های گسترده حوادث طبیعی به ویژه زلزله مواجه می شود که آثار آن تا سال ها و دهه ها همچون زخمی ناعلاج باقی می ماند.

زلزله کرمانشاه در سال های گذشته و زلزله بندر عباس در چند روز گذشته، ضرورت هوشیاری و اقدامات به موقع و آگاهانه را در برابر این حادثه طبیعی موکد ساخته و افکار عمومی را نسبت به زلزله به ویژه در استان های حادثه خیز مانند قزوین هوشیارتر کرده است.

براساس آخرین گزارش های مرکز مطالعات انجمن زلزله شناسی استان قزوین، 35 گسل در این پهنه مینودری شناسایی شده است که از میان آنها هشت گسل فعال و مابقی به صورت نیمه فعال هستند.

در میان گسل های فعال استان، گسل شمال قزوین با 60 کیلومتر طول در فاصله 11 کیلومتری شمال شهر، زنگ خطری جدی را برای قزوین به صدا درآورده است.

با توجه به اینکه توسعه شهر قزوین به سمت شمال آن در حال انجام است باید پرسید اگر زلزله ای در این شهر رخ دهد چه میزان خسارت به بار خواهد آمد و تا چه میزان زیرساخت های لازم برای مقابله با بحران های این حادثه طبیعی فراهم است؟ خبرنگار ایرنا، برای بررسی هرچه بیشتر این مساله به سراغ کارشناسان ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قزوین، استانی بر مسیر گسل ها

قزوین، استانی بر مسیر گسل ها