مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آبان 1400 ساعت 05:002021-11-20سياسي

احیای زاینده رود یا تشییع زاینده رود؟


برای چندمین بار در سال و دهه های گذشته، کشاورزان شرق اصفهان با همراهی جمع زیادی از شهروندان اصفهانی با تجمع در بستر خشک زاینده رود، نسبت به آنچه که حیات آنها را به مخاطره انداخته است، اعتراض کردند.

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه ها، مطالبه جدی و اصلی معترضان اصفهانی اجرای تمام و کمال مصوبه 9 ماده ای شورای عالی آب در سال 1392 است که در آن بر احیای زاینده رود با رعایت 9 شرط اساسی تأکید شده بود؛ مصوبه ای که نه تنها هیچگاه به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار نگرفت، بلکه در 8 سال گذشته سیاست هایی مغایر آن نیز اجرایی شد.

اگرچه بسیاری از مردم و نیز مسولان تصور می کنند که اجرای تمام و کمال این مصوبه کلید حل مشکلات کنونی زاینده رود است، اما واقعیت این است که مشکلی که اکنون با آن رو به رو هستیم به مراتب پیچیده تر از سال 1392 است و حل آن به سادگی ها ممکن نیست.

به دیگر سخن حالا دیگر اجرای مصوبات 9 ماده ای شورای عالی آب به تنهایی دردی را دوا نمی کند و گره گشا نخواهد بود، چرا که مجموعه ای از اقدامات اشتباه شرایط فعلی را رقم زده و برای عبور از آن و رسیدن به یک شرایط عادی کار بسیار سخت تر از این حرف هاست، چرا که که بسیاری از مشکلات کنونی در مصوبه 9 ماده ای مورد توجه قرار نگرفته و یا به صورت ناقص به آنها اشاره شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای زاینده رود یا تشییع زاینده رود؟

احیای زاینده رود یا تشییع زاینده رود؟