مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 21:352021-11-19اقتصادي

جایی که پول کم می آید


این همه یارانه در بخش های مختلف کشور خرج می شود اما به کتاب که می رسد انگار پول کم می آوریم! - علیرضا بهنام می گوید: این همه یارانه در بخش های مختلف کشور خرج می شود اما به کتاب که می رسد انگار پول کم می آوریم! این شاعر و مترجم در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت تبلیغ کتاب ها و کتابخوانی در رسانه ها و تبلیغات شهری اظهار کرد: کتاب کالایی است که تبلیغات آن با کالاهای فرهنگی دیگر فرق می کند.

یعنی ما انتظار نداریم که به جز تبلیغ عمومی مسئله کتابخوانی، تبلیغ محیطی برای کتاب در سطح شهر ببینیم؛ البته امکان پذیر است اما معمولا اقتصادی نیست.

او در عین حال گفت: معمولا نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری نمی بینیم کسی برای یک کتاب در رسانه های گرم تبلیغ کند، دقیقا به همین دلیل که اقتصادی نیست؛ مگر در موارد خاصی مثل هری پاتر که از نظر تجاری به جایی رسیده که توجیه اقتصادی دارد.

بنابراین باید گفت تنها راه درست و منطقی تبلیغ کتاب این است که مکانیزم های معرفی کتاب به خوانندگان خاص خودش را تقویت کنیم که متاسفانه در طول سال های اخیر در این زمینه معکوس عمل شده است.

علیرضا بهنام با توضیح بیشتر درباره شیوه تبلیغ برای کتاب بیان کرد: دو راه وجود دارد؛ یکی این است که بنگاه های انتشاراتی ریشه دار، قوی و دارای سنت و سیاست مشخص داشته باشیم که توانسته باشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایی که پول کم می آید

جایی که پول کم می آید