مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 09:002021-11-19اقتصادي

سالانه 30 درصد از محصولات باغی به ضایعات تبدیل می شود


مسئول طرح و برنامه ریزی معاونت امور باغبانی کشور با اشاره به نیاز بخش باغبانی به حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی گفت: در کشور سالانه حدود 30 میلیون تن محصولات باغبانی تولید می شود اما به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی بالغ بر 30 درصد این محصولات به ضایعات تبدیل .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، شاهین رستم پور در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص نیازهای بخش کشاورزی کشور اظهار کرد: یکی از مهمترین نیازهای بخش کشاورزی استقرار صنایع تبدیلی و تکمیلی به خصوص در بخش تولیدات باغی و باغبانی است، صنعت کشاورزی کشور به این صنایع و تکنولوژی های نو به منظور افزایش ارزش افزوده در بخش باغبانی نیاز دارد.

  مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در حال حاضر مهمترین مسئله صنعت باغبانی کشورمان موضوع تغییر اقلیم و خشکسالی است.

به دلیل خشکسالی های اخیر آسیب های جدی به بخش باغبانی وارد شده و همین موضوع موجب کاهش عملکرد کیفی و کمی محصولات باغی در واحد سطح شده است.

وی ادامه داد: ایران از بین 13 اقلیم موجود در دنیا دارای 11 اقلیم است که همین تنوع موجب بروز مشکلات متعددی برای کشاورزی در بسیاری از مناطق کشور شده است؛ با این حال همین تنوع اقلیم موجب شده این مشکلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 30 درصد از محصولات باغی به ضایعات تبدیل می شود

سالانه 30 درصد از محصولات باغی به ضایعات تبدیل می شود