مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 08:502021-11-19اقتصادي

پیش بینی برداشت 168 تن خرمالو در خفر


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: پیش بینی می شود که امسال بالغ بر 168 تن محصول خرمالو از باغ های این شهرستان برداشت شود.

- ارسلان صالحی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه فارس استان اول کشور در تولید خرمالو بوده و شهرستان خفر یکی از مراکز اصلی تولید در فارس است، افزود: حدود 14 هکتار باغ خرمالو در خفر وجود دارد و متوسط برداشت این محصول بالغ بر 12 تن در هر هکتار است.

وی با یادآوری اینکه بیشترین سطح باغ های خرمالوی استان فارس در سه شهرستان شیراز، خفر و جهرم قرار دارد، گفت: خرمالو میوه ای زودرس و پر آب بر است.

صالحی با بیان اینکه بیشترین سطح باغ های خرمالو در شهرستان های شیراز، خفر و جهرم است، افزود: ارقام خرمالوی استان فارس شامل سیبی، قصردشتی و ژاپنی است.

او با اشاره اینکه برداشت خرمالو تا بهمن ماه ادامه دارد، اضافه کرد: خرمالوی تولید علاوه بر بازارهای داخل کشور و به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آلمان و عراق صادر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خرمالو سرشار از ویتامین A، بتاکاروتن و مقدار قابل توجهی ویتامین های B1، B2، B3 و ویتامین C است.

این میوه مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن را مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر، منیزیم و پتاسیم دارد، به همین جهت برای رشد و نمو کودکان بسیار مفید شناخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 168 تن خرمالو در خفر

پیش بینی برداشت 168 تن خرمالو در خفر