مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آبان 1400 ساعت 07:552021-11-19اقتصادي

20 درصد دارو از ایران قاچاق می شود


در کنار آن در صورت افزایش سهم بیمه ها و پرداخت مابه التفاوت از سوی آنها، باز هم فشاری به اقشار مختلف جامعه وارد نمی شود و تنها راه رانت و عدم شفافیت بسته می شود.

- عضو هیئت رییسه اتاق بازرگانی تهران می گوید با حذف ارز 4200 تومانی، بخش مهمی از قاچاق معکوس دارو از ایران متوقف خواهد شد.

ناصر ریاحی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در رابطه با حذف ارز 4200 تومانی دارو، باید برای مردم شفاف کرد که این حوزه با مرغ و تخم مرغ متفاوت است.

یعنی قیمت نهایی دارو که به دست مصرف کننده می رسد بر اساس سهمی تعیین می شود که بیمه ها پرداخت می کنند و به این ترتیب با حذف این ارز، بحث بر سر این خواهد بود که سهم بیمه ها چقدر است و چه میزان بودجه در اختیار آنها قرار دارد.

به گفته وی، برای برخی بیماری های خاص، حتی داروهای وارداتی نیز در تمام این سال ها با قیمتی ثابت به دست مصرف کننده رسیده است؛ یعنی با افزایش قیمت یا گران شدن دلار، بیمه سهم بیشتری را تقبل کرده و مصرف کننده تغییر قیمتی را تجربه نکرده است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه می توان مکانیزم مشابهی را نیز برای حذف ارز 4200 تومانی در نظر گرفت، توضیح داد: ما برنامه هایی را در این زمینه ارائه کرده ایم که محوریت ارز دولتی را کنار می گذارد و با پرداخت مابه التفاوت ها به بیمه و سپس از طریق بیمه به مردم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 درصد دارو از ایران قاچاق می شود

20 درصد دارو از ایران قاچاق می شود