مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 20:502021-11-18اقتصادي

کرونا موجب رشد مصرف گیاهان دارویی در کشور شده است


مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شیوع بیماری کرونا در کشور باعث شد مردم توجه ویژه ای به مصرف گیاهان دارویی داشته باشند و همین موضوع موجب شرد مصرف این دسته از گیاهان شده است.

- حسین زینلی در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد در خصوص وضعیت تولید گیاهان دارویی در کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در چند سال اخیر تولید گیاهان دارویی رونق خوبی پیدا کرده، به شکلی که طی سال های 96 تا 1400 به طور متوسط هر سال 20 هزار هکتار به حجم سطح زیر کشت گیاهان دارویی در کشور اضافه شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی درباره صادرات محصولات مربوط به گیاهان دارویی عنوان کرد: سالانه بیش از 300 هزار تن انواع گیاهان دارویی تولید می شود که به ارزش 500 میلیون دلار از این محصولات به خارج از کشور صادر می شود.

همچنین 350 هزار تن از گیاهان دارویی تولید شده در کشور در چرخه صنعت فرآوری می شود.

تولید انواع دمنوش و نوشیدنی هایی مثل تخم شربتی، چای و انواع محصولات زعفرانی نمونه هایی از فرآوری گیاهان دارویی در کشور است.

زینلی در خصوص مشکلات صنایع مربوط به گیاهان دارویی در کشور تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی برای صادرات محصولات مربوط به گیاهان دارویی نوع بسته بندی آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا موجب رشد مصرف گیاهان دارویی در کشور شده است

کرونا موجب رشد مصرف گیاهان دارویی در کشور شده است