مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 13:252021-11-18اقتصادي

سهم مازندران از صادرات به همسایگان خزر اندک است


رییس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به همسایگی مازندران با کشورهای حوزه خزری گفت: سهم استان از صادرات به همسایگان ناچیز و اندک است.

- ، غلامرضا شریعتی عصر پنجشنبه در جلسه اعضای کمیسیون جهش تولید با اشاره به سهم و رتبه اول استان در امنیتی غذایی کشور اظهار داشت: این استان دارای مزیت های فراوانی از جمله کشاورزی بوده و بازگشت سرمایه در این بخش کوتاه است.

وی ادامه داد: اگر دولت در موضوع مهار آب و ساماندهی آن به استان کمک کند و با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در این بخش، برای همیشه کشور در حوزه برنج خودکفا می شود.

وی با بیان اینکه مازندران با پنج کشور همسایه مراودات اقتصادی دارد، سهم استان را از صادرات بسیار اندک دانست و گفت: مازندران می تواند دروازه ورودی برای صادرات باشد.

شریعتی یادآور شد: مازندرانی ها در ابتدای انقلاب از ارز هفت تومانی محروم ماند و به دلیل محدودیت های ایجاد شده نتوانست از یارانه های درنظر گرفته در بخش صنعت بهره گیرد و در چندسال اخیر اجازه داده شد تا صنایع بزرگ وارد مازندران شود.

رییس مجمع نمایندگان مازندران تصریح کرد: همچنان با خودتحریمی در کشور و استان برای ایجاد صنایع بزرگ مواجه هستیم و قرار است پتروشیمی امیرآباد به عنوان صنعت بزرگ در استان شکل گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم مازندران از صادرات به همسایگان خزر اندک است

سهم مازندران از صادرات به همسایگان خزر اندک است