مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 13:052021-11-18بين الملل

بلینکن در سفر به کنیا بر پایان ناآرامی های سودان و جنگ اتیوپی تاکید کرد


رییس جمهوری کنیا و وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نایروبی دیدار کرده و درباره بحران های وخیم در اتیوپی و سودان گفت وگو کردند.

- رییس جمهوری کنیا و وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نایروبی دیدار کرده و درباره بحران های وخیم در اتیوپی و سودان گفت وگو کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: در جریان این دیدار به اوهورو کنیاتا، رییس جمهوری کنیا گفتم که جفری فلتمن، نماینده ویژه واشنگتن در امور شاخ آفریقا با اولوسگون اوباسانجو، نماینده ویژه اتحادیه آفریقا در امور شاخ آفریقا همکاری می کند تا طرفین درگیر را برای پایان فوری خصومت ها بدون هیچ پیش شرطی، برای توقف بدرفتاری ها و نقض های حقوق بشری و برای فراهم کردن دسترسی بشردوستانه به میلیون ها تن در شمال اتیوپی که به کالاها و وسایل نجات دهنده و اولیه نیاز مبرم دارند، تحت فشار بگذارند.

دفتر ریاست جمهوری کنیا در بیانیه ای گفت: در این نشست که پشت درهای بسته برگزار شد، این دو رهبر فرصت های جدید برای همکاری در حل درگیری های منطقه ای کنونی و دستیابی به صلح پایدار در شاخ آفریقا را بررسی کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: آنها به موضوعات مختلفی از جمله پاندمی کرونا و تغییر اقلیم پرداختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلینکن در سفر به کنیا بر پایان ناآرامی های سودان و جنگ اتیوپی تاکید کرد

بلینکن در سفر به کنیا بر پایان ناآرامی های سودان و جنگ اتیوپی تاکید کرد