مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 12:252021-11-18بين الملل

هدیه جنجالی «باغچه لی» به اردوغان درباره نقشه «جهان ترک»


رهبر حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه در اقدامی جنجالی ، نقشه ای را تحت عنوان «جهان ترک» به رییس جمهور ترکیه هدیه داد که در آن بخش هایی از ایران، عراق و روسیه را به قلمروهای ترکیه ملحق کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه در اقدامی جنجالی، نقشه ای را تحت عنوان نقشه جهان ترک به رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه هدیه داد که در آن تمامی قلمروهای کشورهای دیگر را که ترک زبان هستند یا اقلیت های ترک و مسلمان دارند، جزء قلمرو کشور ترکیه محسوب کرده است.

اقدام باغچه لی واکنش رسانه های زیادی را به همراه داشت به طوریکه یک رسانه یونانی (چین با اقلیت های مسلمانان اویغور را به عنوان سرزمین های ترکیه نمایش می دهد و این هدیه ای بود که باغچه لی به اردوغان داد.

  در این گزارش نوشته شده است که اردوغان سال هاست که تلاش می کند تا در قومیت های ترک و مسلمان را در بالکان و به ویژه بلغارستان و آلبانی تغییراتی را به وجود آورد.

تصویری که در آن نقشه نمایش داده شده است در ترکیه نیز در این خصوص گزارش کرد که باغچه لی در جریان نشست با اردوغان، نقشه جهان ترک را به رییس جمهور ترکیه هدیه داد؛ نقشه ای که جهان را تکان داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدیه جنجالی «باغچه لی» به اردوغان درباره نقشه «جهان ترک»

هدیه جنجالی «باغچه لی» به اردوغان درباره نقشه «جهان ترک»