مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 10:552021-11-18اقتصادي

پیش بینی ابتلای 7 درصد جمعیت بالای 30 سال همدان به دیابت


مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان از پیش بینی ابتلای هفت درصدی جمعیت بالای 30 سال استان به دیابت خبر داد.

- راضیه السادات میرمعینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به هفته اطلاع رسانی دیابت اظهار کرد: پیش بینی می شود تقریبا هفت درصد جمعیت بالای 30 سال استان مبتلا به بیماری دیابت باشند که طبق تحقیقات نسبت به میانگین کشوری عدد بالایی نیست.

وی با اشاره به اینکه این آمار در کشور و برخی استانها 14 درصد است و همدان به نسبت متوسط کشوری آمار پایین تری دارد افزود: این هفت درصد بیش از 50 هزار نفر را شامل می شود که روند افزایشی دارد و به عنوان شایع ترین بیماری غیرواگیر در کشور و استان محسوب می شود.

مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان با بیان اینکه از این 50 هزار نفر فقط 25 هزار نفر زیر پوشش سیستم بهداشتی  قرار دارند افزود: پیش بینی می شود بیش از 12 هزار نفر بیمار دیابتی در استان از بیماری خود اطلاع ندارند و تحت عوارض این بیماری هستند و از این منظر است که به دیابت، بیماری خاموش گفته می شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از این 25 هزار نفر زیر پوشش سیستم بهداشتی استان نیز اطلاعی از بیماری خود نداشتند و با فراخوان و غربالگری و توصیه ما به انجام آزمایش قند خون، متوجه شدند، قند خون بالایی دارند گفت: توصیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی ابتلای 7 درصد جمعیت بالای 30 سال همدان به دیابت

پیش بینی ابتلای 7 درصد جمعیت بالای 30 سال همدان به دیابت