مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-18دانش

توجه به اطلس سرزمینی و زیست بوم منطقه ای اولویت دانشگاه آزاد است


رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: توجه به اطلس سرزمینی و زیست بوم منطقه ای از مهم ترین اولویت های این دانشگاه است.

- ، محمدمهدی تهرانچی ظهر امروز پنجشنبه در مراسم معرف رییس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اظهار کرد: امروز در شرایط کنونی کشور همه نهادهای علمی و دانشگاهی باید طوری برنامه ریزی کنند که در جهت کم کردن وابستگی به خارج از کشور و بی نیاز کردن ایران اسلامی از وابستگی به قدرت های استکباری گام برداریم.

وی افزود: این رویه در دوره جدید مدیریتی دانشگاه بطور جدی دنبال شده و تلاش کردیم با راه اندازی رشته هایی متناسب با ظرفیت های هر استان در جهت کم کردن معضل بیکاری بویژه در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی حرکت کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: توجه به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش باید جدی دنبال شود ولی متاسفانه در استان ایلام به نسبت سایر استان ها گرایش دانش آموزان به رشته های دیگر از که در آینده این استان را با مشکل روبرو می کند.

تهرانچی اضافه کرد: نرخ جمعیت دانش آموزی این استان 14 درصد بوده در حالی که این نرخ در کشور 17 درصد است، همچنین نرخ رشد جمعیت ایلام 2 دهم درصد کمتر از میانگین کشور است.

وی یکی از مشکلات دانشگاه آزاد واحد ایلام را بدهی ها انباشته شده از سال 93 تاکنون برشمرد و گفت: سال گذشته با پرداخت 200 م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به اطلس سرزمینی و زیست بوم منطقه ای اولویت دانشگاه آزاد است

توجه به اطلس سرزمینی و زیست بوم منطقه ای اولویت دانشگاه آزاد است