مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 08:052021-11-18اقتصادي

برداشت موز بومی چابکسر/موفقیت پس از 4 سال تلاش


فرهاد عباسی از باغداران چابکسری است که توانسته موز بومی آن منطقه را پرورش دهد و بیش از 500 کیلوگرم از موز باکیفیت برداشت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رودسر، موز یکی از درختان برگ پهن و بزرگ منطقه استوایی و گرمسیری است که ازنظر علم پزشکی برای مشکلاتی مانند کم خونی، استرس، بی خوابی، مشکلات دفع، کاهش وزن و قلب مفید است.

طبق گزارشات اعلام شده موز ازجمله میوه های پرمصرفی است که در سبد غذایی مردم ایران جای دارد ازآنجایی که موز به صورت محدود در ایران کشت می شود بخش عمده ای از موز موجود در بازار وابسته به واردات از کشورهایی مانند ترکیه، هند، فیلیپین، اکوادور، پاکستان، امارات متحده عربی، روسیه و ویتنام بوده و به عنوان یک منبع درآمدزا برای شرکت های واردکننده تبدیل شده است.

یکی از راه های رهایی کشور از واردات کالاهایی همانند موز تقویت تولید داخلی و اتکا به درون است همان طور که در سال های اخیر به عنوان یک راهبرد اساسی از سوی مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید و توجه قرار داده شده تا با عملیاتی شدن آن بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود.

هرچند موز یک گیاه گرمسیری بوده و در نواحی جنوبی کشور کشت می شود اما می توان با بومی سازی، این گیاه را در شرایط آب و هوایی مناطق دیگری هم پرورش داد همان طور که فرهاد عباسی کارآفرین، پژوهشگر و باغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت موز بومی چابکسر/موفقیت پس از 4 سال تلاش

برداشت موز بومی چابکسر/موفقیت پس از 4 سال تلاش