مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 05:002021-11-18ورزشي

آغاز نوزدهمین فصل کاوش محوطه جهانی شهرسوخته سیستان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: نوزدهمین فصل کاوش محوطه جهانی شهرسوخته سیستان امروز آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، علیرضا جلالزایی امروز در جلسه بررسی وضعیت کاوش شهر سوخته اظهار کرد: نوزدهمین فصل کاوش در محوطه جهانی شهرسوخته توسط تیم حفاری ایران و ایتالیا به سرپرستی سیدمنصور سیدسجادی باستان شناس برجسته ایرانی آغاز شد.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: در این فصل از حفاری قرار است بخش مسکونی مرکزی و بخش مسکونی شرقی این محوطه مورد کاوش قرار گیرد.

  وی ادامه داد: این عملیات با توجه به شرایط بحرانی کرونایی منطقه بارعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام می شود و همه اعضای تیم اعم از باستان شناسان، پژوهشگران، کارگران و خدمه با داشتن کارت سلامت در محل حضور می یابند.

  جلالزایی بیان کرد: مدت زمان حفاری این دوره 60 روز پیش بینی شده که از این مدت 45 روز به فعالیت های میدانی و 15 روز به جمع بندی اطلاعات میدانی، تنظیم گزارش و ارسال به پژوهشگاه در نظر گرفته شده است.

  وی با اشاره به اینکه محوطهٔ باستانی شهرسوخته دارای قدمتی 5 هزار ساله بوده و هفدهمین اثر تاریخی ایران در فهرست یونسکو محسوب می شود، گفت: این محوطه در تیرماه سال 1393 مصادف با 25 ژوئن 2014 در فهرست جهانی آثار تاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز نوزدهمین فصل کاوش محوطه جهانی شهرسوخته سیستان

آغاز نوزدهمین فصل کاوش محوطه جهانی شهرسوخته سیستان