مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آبان 1400 ساعت 03:552021-11-18بين الملل

آغاز مذاکرات تجاری کانادا با بلوک جنوب شرقی آسیا


کانادا در حال آغاز مذاکرات بر سر توافقنامه تجارت آزاد با انجمن 10 عضوی کشور های جنوب شرقی آسیا است؛ پیمانی که می تواند به گسترش و تعمیق روابط تجاری کانادا در منطقه هند و اقیانوسیه فراتر از چین کمک کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا به نقل از گلوب اند میل، مری نگ، وزیر تجارت بین الملل کانادا تصمیم به آغاز گفتگو ها را روز سه شنبه پس از نشست مجازی با وزرای اقتصادی به نمایندگی از کشور های عضو اتحادیه کشور های جنوب شرقی آسیا (آسه آن) اعلام کرد.

بزرگترین اقتصاد های این بلوک تجاری شامل اندونزی، تایلند، فیلیپین، مالزی و سنگاپور است.

خانم نگ در بیانیه ای گفت: این یک نقطه عطف مهم در تجدید و تعمیق مشارکت های اقتصادی و تعامل تجاری کانادا در سراسر هند و اقیانوسیه است.

او گفت که توافق با اقتصاد های در حال رشد سریع آسه آن می تواند به تنوع زنجیره های تامین برای شرکت های کانادایی، ایجاد فرصت های جدید برای صادرکنندگان کانادایی و تقویت تعهد در منطقه به بازار های آزاد و تجارت مبتنی بر قوانین کمک کند.

بیانیه او در حالی منتشر می شود که وزارت امور خارجه کانادا در حال تدوین یک استراتژی جدید سیاست خارجی برای آسیا است؛ منطقه ای که اتاوا آن را به عنوان هند و اقیانوسیه تغییر می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مذاکرات تجاری کانادا با بلوک جنوب شرقی آسیا

آغاز مذاکرات تجاری کانادا با بلوک جنوب شرقی آسیا