مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 14:202021-11-17بين الملل

تحرکات مشکوک آمریکا در پایگاه «الحریر» عراق


یک منبع آگاه امنیتی عراق از تحرکات جدید و مشکوک آمریکا در مرزهای مشترک عراق و سوریه و انتقال تجهیزات نظامی و لجستیکی جدید از سوریه به پایگاه «الحریر» در منطقه کردستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه امنیتی عراق، امروز (چهارشنبه، 17 نوامبر)، از تحرکات جدید نیروهای آمریکا در مرزهای مشترک عراق و می گوید که آمریکایی ها تنها در بخش محدودی از پایگاه عین الاسد در استان الانبار و الحریر در منطقه کردستان حضور دارند و بخش اعظمی از این پایگاه ها تحت فرماندهی نیروهای ارتش عراق و  پیشمرگه است .

با وجود انجام چندین دور مذاکره راهبردی میان بغداد و واشنگتن برای پایان دادن به حضور نظامی آمریکا در عراق به دلیل پایان نبرد با داعش، و نیز تصویب طرح اخراج همه نظامیان خارجی از خاک عراق در پارلمان این کشور،  آمریکا هنوز با نقض این مصوبه در خاک عراق حضور دارد.

هرچند که مقامات مسئول عراقی از آغاز روند خروج نظامیان آمریکایی خبرداده اند و هر از چند گاهی خبر عقب نشینی چندین یگان رزمی آمریکا رسانه ای می شود.

پارلمان عراق در دی ماه سال 98، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رییس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات مشکوک آمریکا در پایگاه «الحریر» عراق

تحرکات مشکوک آمریکا در پایگاه «الحریر» عراق