مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 14:052021-11-17بين الملل

روسیه تصاویر ماهواره ای مربوط به انفجار بیروت را در اختیار لبنان قرار می دهد


پس از آنکه فرانسه و ایتالیا از ارائه تصاویر ماهواره ای مربوط به زمان انفجار بندر بیروت به لبنان خودداری کردند، آژانس فضایی فدرال روسیه اعلام کرد که این تصاویر را در اختیار لبنان قرار می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روسیه، عصر امروز (چهارشنبه)، به درخواست خواسته این کشور برای دریافت تصاویر را بی پاسخ گذاشت.

 رییس جمهور لبنان پس از انفجار بندر بیروت از امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود درخواست کرده بود که تصاویر ماهواره ای مربوط به انفجار در بندرگاه بیروت را در اختیار این کشور قرار دهد تا این گونه به کشف زوایای پنهان پرونده کمک شود.

  حسان دیاب نخست وزیر پیشین لبنان نیز اعلام کرده بود که از رییس جمهور فرانسه تصاویر مربوط به پیش از وقوع انفجار، زمان انفجار و پس از آن را درخواست کرده است.

درخواست مشابهی نیز برای کشور ایتالیا فرستاده شد؛ اما حسان دیاب در این خصوص گفت: قاعدتا باید تصاویر را به ما می دادند؛ اما این رخ نداد و نمی دانم چرا .

کشور لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 200 کشته و 6500 مجروح به دنبال داشت.

 تحقیقات در خصوص انفجار بندر بیروت همچنان ادامه دارد و مقامات این کشور هنوز درباره علت وقوع انفجار توضیحی روشنی ارائه نکرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه تصاویر ماهواره ای مربوط به انفجار بیروت را در اختیار لبنان قرار می دهد

روسیه تصاویر ماهواره ای مربوط به انفجار بیروت را در اختیار لبنان قرار می دهد