مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 14:002021-11-17اقتصادي

الزام قانونی «اینماد» کسب و کار ها را دچار مشکل کرده است


عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای: کلیت «اینماد» به عنوان نماد اعتمادساز و شخص سوم مورد اطمینان کاربران خوب است، اما اینکه بگوییم برای شروع هر کاری الزاماً باید این مجوز را بگیرید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ؛ جرقه شکل گیری نماد اعتماد الکترونیکی در اوایل دهه 90 زده شد که تعداد محدودی از فروشگاه های آنلاین فعالیت داشتند و هنوز خرید اینترنتی در بین مردم رواج چندانی نداشت.

در ابتدا هدف از در نظر گرفتن این فیلتر برای کسب و کارهای اینترنتی، کمک به جلب اعتماد مردمی بود که تا به حال تجربه این نوع از خرید و فروش را نداشتند اما به تدریج مانند بسیاری از طرح هایی که در میانه مسیر از هدف اصلی خود منحرف می شوند، اینماد نیز به همین سرنوشت ناخوشایند دچار شد.

مرجع صدور نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است که مطابق مصوبه بانک مرکزی، کسب و کارهای اینترنتی که به درگاه پرداخت نیاز دارند، باید درخواست صدور اینماد را به این مرکز ارائه دهند.

برخی کارشناسان و فعالان اقتصادی اجباری بودن دریافت نماد اعتماد را فاقد توجیه منطقی و اقتصادی می دانند و معتقدند که اساساً دریافت اینماد باید یک اقدام اختیاری باشد و به عنوان یک مزیت برای کسب و کارهای اینترنتی در نظر گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزام قانونی «اینماد» کسب و کار ها را دچار مشکل کرده است

الزام قانونی «اینماد» کسب و کار ها را دچار مشکل کرده است