مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 13:052021-11-17دانش

احتمال وجود یخ خشک روی ماه تایید شد


تحقیقات جدید وجود تله های سردی را که می توانند حاوی کربن دی اکسید جامد مشهور به یخ خشک باشند، در قطب جنوب ماه نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا به نقل از نیو اطلس، یک مطالعه جدید توسط موسسه علوم سیاره ای و دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس(UCLA) تأیید می کند که مناطقی در منطقه قطب ماه وجود دارد که ممکن است کربن دی اکسید منجمد در آن وجود داشته باشد و این کشف، امیدها را مبنی بر اینکه منابع قابل توجهی برای پشتیبانی از ماموریت های آینده در ماه وجود داشته باشد، افزایش می دهد.

با انبوهی از ماموریت های بین المللی سرنشین دار و رباتیک دولتی و خصوصی به کره ماه که برای دهه آینده در حال برنامه ریزی است، یافتن منابع در ماه برای پشتیبانی از ماموریت ها و پایگاه های قمری به اولویت اصلی تبدیل شده است.

چندین دهه است که وجود این منابع به شکل یک سوال بی پاسخ باقی مانده است، اما مطالعه جدیدی روی داده های دمای سطحی کره ماه که طی 11 سال توسط رادیومتر دیواینر در مدارگرد شناسایی ماه ناسا(LRO) جمع آوری شده، همراه با محاسبات ماه های قمری و فصول ماه برای یافتن یک پاسخ مشخص، نشان داد که منابع کربن دی اکسید در قطب جنوب ماه وجود دارد.

مقدار آب در مریخ بیش از حد تصور ما است طبق نتایج این مطالعه، 204 کیلومتر مربع از منطقه قطب جنوب ماه نه تنها بسیار سرد است، بلکه سرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال وجود یخ خشک روی ماه تایید شد

احتمال وجود یخ خشک روی ماه تایید شد