مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 12:252021-11-17بين الملل

جزییات پیشنهاد سیدعمار حکیم برای برون رفت از تنش انتخاباتی عراق


یک روزنامه عربی، از جزییاتی جدید از پیشنهاد رهبر جریان حکمت ملی عراق و ابعاد مختلف آن برای برون رفت از تنش سیاسی پس از انتخابات این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در نخستین ابتکار سیاسی در نوع خود در عراق برای حل تنش ایجاد شده پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی، سید عمار الحکیم رییس جریان حکمت ملی، روز گذشته (سه شنبه، 16 نوامبر)، طرحی پیشنهاد کرد که هدف از آن گردآوری کلیه نیروهای سیاسی پیروز در انتخابات و پذیرنده نتایج با تکیه بر پایبندی همه طرف ها به سازوکارهای قانونی و مسالمت آمیز اعتراض و مذاکره برای حل بحران فعلی است.

سید عمار الحکیم دیروز در سخنانی در کنفرانس امنیت و صلح در خاورمیانه که در دانشگاه آمریکایی در استان دهوک با حضور شماری از رهبران سیاسی و رسمی عراق از جمله برهم صالح رییس جمهور، مسرور بارزانی رییس منطقه کردستان و .

برگزار شد، از طرح ابتکاری خود در این خصوص سخن گفت.

جزییات طرح ابتکاری پیشنهادی الحکیم پایگاه خبری رد کرده اند، ارائه شده تا تمامی نیروها اعم از بزرگ، تازه تأسیس و مستقل دور یک میز جمع شوند.

انتظار می رود که این ابتکار، به ایجاد توازن مجدد در روند سیاسی، از طریق یک توافق جامع ملی مبتنی بر نکات و زمان بندی های روشن و عملی منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات پیشنهاد سیدعمار حکیم برای برون رفت از تنش انتخاباتی عراق

جزییات پیشنهاد سیدعمار حکیم برای برون رفت از تنش انتخاباتی عراق