مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 11:302021-11-17پزشكي

اشتباهات رایج بیماران در مصرف آنتی بیوتیک ها


مسئول واحد نظارت و پایش فراورده های سلامت محور دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اشتباهات رایج بیماران در مصرف انتی بیوتیک ها گفت: - درخواست و اصرار به تجویز آنتی بیوتیک از پزشک، زمانی که نیازی به مصرف آن نیست، اشتباه است.

دکتر فخر زارعی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: برخی از بیماران مصرف آنتی بیوتیک را طبق دستور پزشک مصرف نمی کنند و قبل از پایان دوره درمان مصرف آنتی بیوتیک را قطع می کنند که این اقدام به ضرر بیمار است.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی از بیماران آنتی بیوتیک هایی باقی مانده از دوره قبل بیماری را در خانه نگهداری و خودسرانه آن را مصرف می کنند که این کار بیشتر به سلامت فرد آسیب می زند تا به بهبودی کمک کند.

دکتر فخر زارعی از بیماران خواست آنتی بیوتیک ها را حتما با تجویز پزشک مصرف کنند، زیرا ممکن است به مصرف آنتی بیوتیک نیازی نداشته باشند و یا آنتی بیوتیکی که دارند برای بیماری جدید مناسب نباشد.

وی اضافه کرد: مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها در زمانی که به اندازه کافی برای از بین بردن باکتری ها نباشد سبب مقاومت باکتری ها به آنتی بیوتیک ها می شود.

دکتر فخر زارعی تاکید کرد: انتظار نداشته باشید هر زمانی که بیمار شدید باید آنتی بیوتیک مصرف کنید؛ در واقع آنتی بیوتیک ها در درمان عفونت های باکتریال به کار می روند و روی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتباهات رایج بیماران در مصرف آنتی بیوتیک ها

اشتباهات رایج بیماران در مصرف آنتی بیوتیک ها