مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 11:052021-11-17سياسي

توجه به فرهنگ در کل کشور ضعیف است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: زیرساخت های فرهنگی در استان ما ضعیف است، در کل کشور توجه به فرهنگ ضعیف است به طوری که یک چهارصدم بودجه کشور به فرهنگ مربوط است.

- احمدحسین فتایی، در نشست تخصصی بررسی فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی موانع و راهکارهای ترویج که امروز 26 آبان‎ماه به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی لرستان و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور فعالان عرصه کتاب برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ و حوزه فرهنگ مظلوم است.

وی ادامه داد: اگر زیرساخت های ما با کشور مقایسه کنیم متوجه کمبودها می شویم، ما در استان در زیرساخت ضعیف هستیم، در کل کشور توجه به فرهنگ ضعیف است به طوری که یک چهارصدم بودجه کشور به فرهنگ مربوط است.

فتایی تصریح کرد: دستگاه فرهنگی کم نداریم و تکلیف فرهنگی هم کم نداریم و موازی کاری نیز زیاد است، این را باید بدانیم که توسعه جامعه میسر نمی شود مگر با توسعه فرهنگی.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تصریح کرد: نتیجه ای که باید در کف جامعه ملموس باشد نمی بینیم، سرانه مطالعه از 16 دقیقه به 13 دقیقه رسیده است که جای بحث دارد.

وی با اشاره به اینکه کتاب مادر فرهنگ است، حوزه مظلومی است و باید مطالبه گری کنیم، افزود: باید فرهنگ مطالبه گری را جامعه گسترش دهیم، باید کاری کنیم نگاه مسئولان کشور به فرهنگ تغییر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به فرهنگ در کل کشور ضعیف است

توجه به فرهنگ در کل کشور ضعیف است