مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 11:002021-11-17بين الملل

جانسون درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه ها رد کرد


بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به کریاکوس میتسوتاکیس، همتای یونانی خود گفت که مجسمه های پارتنون (مرمرنماهای الگین) که یونان خواستار بازگشت آن ها از لندن به آتن است، - بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به کریاکوس میتسوتاکیس، همتای یونانی خود گفت که مجسمه های پارتنون (مرمرنماهای الگین) که یونان خواستار بازگشت آن ها از لندن به آتن است، متعلق به موزه بریتانیا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یونان از سال 1832 خواستار بازگشت این مجسمه ها شده؛ مجسمه هایی که در ابتدای قرن 19 زمانی که یونان تحت قانون عثمانی بود، از معبد پارتنون در آتن توسط لرد الگین، دیپلمات انگلیسی خارج شد.

دفتر جانسون در بیانیه ای اعلام کرد که میتسوتاکیس مسئله مجسمه ها را در هنگام دیدار دو رهبر در داونینگ استریت مطرح کرده است.

در این بیانیه آمده است: جانسون گفت که او احساس مردم یونان را درخصوص این مسئله درک می کند اما این موضوع به مدیران و امانت داران موزه بریتانیا مربوط می شود.

این مسئله صحبت های میتسوتاکیس مبنی بر مذاکرات بین دو کشور درخصوص این مسئله را نقض می کند.

جانسون در ماه مارس به روزنامه های یونان گفت که این مجسمه ها براساس قوانین و مقررات زمان خودش توسط لرد الگین از آتن خارج شده و مالکیت آن ها به مدیران و امانت داران موزه بریتانیا واگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جانسون درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه ها رد کرد

جانسون درخواست یونان را برای بازگرداندن مجسمه ها رد کرد