مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 09:252021-11-17بين الملل

نیروهای صنعاء در 5 کیلومتری شهر مأرب


به نوشته یک روزنامه لبنانی، صنعاء با استفاده از تاکتیک های متمایزی مانند استتار، بر سلسله کوه هایی مسلط شده که پس از طی مسافتی که بیش از پنج کیلومتر نیست نزدیک ترین مسیر ورودی به شهر مأرب را باز می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در گزارشی در این باره نوشت، پشتیبانی هوایی گسترده جنگنده های ائتلاف سعودی نتوانست جلوی عقبگرد نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست عبد ربه منصور هادی در دروازه جنوبی شهر مأرب را بگیرد و نیروهای صنعاء موفق شدند نبرد را به این منطقه منتقل کنند.

این پیشروی بر اساس یک تاکتیک نظامی انجام شد که طبیعت منطقه عملیات و ناهمواری های آن در نظر گرفته شده و در شکست نیروهای هادی کار افتاد.

بنابراین نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند نبرد را به شهرستان الوادی منتقل کنند، شهرستانی که قبیله عبیده در آن متمرکز است و آخرین پناهگاه دولت هادی در استان مأرب به شمار می رود.

الاخبار افزود، نیروهای صنعاء در نبردهای اخیر تاکتیک های مختلفی به کار بردند که بارزترین آن، غافلگیری، استتار و سردرگم سازی بود.

پس از آنکه نیروهای هادی تلاش خود را بر روی دو منطقه البلق الشرقی و الفلج متمرکز کردند ارتش و کمیته های مردمی یمن دست به دو حمله زدند، یکی در دو منطقه ذکر شده و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای صنعاء در 5 کیلومتری شهر مأرب

نیروهای صنعاء در 5 کیلومتری شهر مأرب