مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 08:402021-11-17اقتصادي

بهینه سازی سازه ها در کشور با یک فناوری بومی


استفاده از فناوری بومی برای طراحی سازه های کوپ و صنعتی، مسیر رشد و توسعه سازه های ساختمانی و صنعتی بهینه را هموار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدحسین غفاری، مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت ما برای نخستین بار با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی، پردازش موازی و رایانش ابری، به ارائه خدمات طراحی و بهینه سازی سازه‎ ها در ایران می پردازد.

وی افزود: با توجه به هزینه های بالای مصالح ساختمانی و رشد ساخت وسازها، استفاده از فناوری های هوشمند برای بهینه سازی سازه، اهمیت بالایی دارد؛ ضمن آن که با کاهش مصرف مصالح و زمان، به صورت غیرمستقیم میلیون ها شغل ایجاد می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: آورده ای که خدمات این شرکت برای کارفرما رقم می زند، صرفه جویی در مصرف مواد اولیه و هزینه های سازه است.

این شیوه در طراحی و بهینه سازی سازه های فلزی و بتنی از جمله ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری، بلند مرتبه، صنعتی، سوله های دهانه وسیع، سازه های خاص در صنایع فولاد، نفت، گاز و پتروشیمــی و .

کاربرد دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، این نرم افزارها در دنیا نیز نوظهور هستند و به تازگی مورد استقبال قرار گرفته اند، درباره بهینه سازی سازه غیر ساختمانی همچون سازه های صنعتی و سوله سبک نیز مورد مشابهی مشاهده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهینه سازی سازه ها در کشور با یک فناوری بومی

بهینه سازی سازه ها در کشور با یک فناوری بومی