مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 08:152021-11-17اقتصادي

کارآفرین روستایی به دنبال زمینی برای گیاهان دارویی در قم


تمرکز سیاست های توسعه اقتصادی از نگاه اقتصاد مقاومتی بر گسترش کسب وکارهای کوچک روستایی است اما همچنان کارآفرین روستایی در بخش سلفچگان استان قم برای کشت و تولید گیاهان دارویی با موانع مختلفی از جمله تأمین زمین روبرو است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، اگر چه طی چند دهه گذشته به لطف و برکت انقلاب اسلامی چهره محرومیت از روستاها برچیده و کشت کارها هم بیشتر صنعتی شده است، اما همچنان نسل جوان روستاها با بیکاری دست به گریبان هستند و در بیشتر مواقع چاره ای جز مهاجرت به شهرها ندارند و همین نبود شغل و تدوام بیکاری از روستاها کهنسالان را بر جای گذاشته و نسل جوان را راهی شهرها کرده است که این خالی شدن آبادی از سکنه تبعات زیان باری را به دنبال دارد.

امروزه با توجه به مشکلات موجود در جوامع روستایی، توجه و تأکید بر کارآفرینی روستایی، اهمیت زیادی دارد؛ زیرا کارآفرینی می تواند با خلق فرصت های جدید اشتغال و درآمد، نقش مؤثری در بهبود وضع اقتصادی و معیشتی روستاها داشته باشد.

در دهه های اخیر، تمرکز سیاست های توسعه اقتصادی بر گسترش کسب وکارهای کوچک روستایی به عنوان راه حلی برای رسیدن به توسعه در نظر گرفته شده است، اما مشکلی که وجود دارد این است که کار آفرینان روستایی از موانع موجود گلایه مند هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارآفرین روستایی به دنبال زمینی برای گیاهان دارویی در قم

کارآفرین روستایی به دنبال زمینی برای گیاهان دارویی در قم