مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آبان 1400 ساعت 07:402021-11-17پزشكي

اهمیت توانمندسازی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی


کارشناس مسئول سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اهمیت توانمندسازی گروه های آسیب پذیر جامعه با هدف پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی، - عوامل مختلف اثرگذار بر این مبحث را توضیح داد.

طاهره قنبریان چهارشنبه 26 آبان در یک کارگاه آموزشی گفت: سلامت افراد در ابعاد جسمی، روانی و اجتماعی موضوعی بسیار مهم محسوب شده و توجه به تامین و حفظ و ارتقاء آن منجر به توسعه و آبادانی جامعه می شود.

او گفت: اگرچه عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مانند فقر، دسترسی ضعیف به مراکز بهداشتی، پایین بودن سطح سواد افراد جامعه، نداشتن منابع حمایتی و دیگر موارد بر سلامت اثر می گذارد و دولت ها باید در بهبود این شاخص ها سرمایه گذاری کنند، اما توانمند کردن افراد نیز از اهمیت ویژه ای در ارتقای سلامت کلی افراد و پیشگیری از بروز آسیب های روانی اجتماعی برخوردار است.

قنبریان خاطرنشان کرد: توانمندسازی اشاره به این دارد که افراد قدرت فکر و رفتار کردن آزادانه و تصمیم گیری را به دست آورده و از این رو بتوانند سلامت خود را در ابعاد مختلف جسمی، روانی و اجتماعی ارتقا بخشیده و افراد مهم و تاثیرگذاری در جامعه شوند.

این کارشناس مسئول سلامت گفت: توانمندسازی افراد شامل 1- افزایش دانش و اطلاعات فرد در مورد حقوق خود نظیر سلامت جسمی، روانی و اجتماعی و منابع و حمایت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت توانمندسازی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

اهمیت توانمندسازی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی