مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 20:152021-11-16سياسي

3 رویکرد جدید وزارت علوم در پژوهش و فناوری/ آیا پژوهش رنگ تحول می گیرد


وزارت علوم در دور جدید فعالیت ها بخشی از تمرکز خود را روی پژوهش و فناوری معطوف کرده و 3 رویکرد تازه را در دستور کار قرار داده که در صورت اجرا شاید بتوان به تحول در پژوهش امیدوار شد.

- ، پژوهش در سال های اخیر با چالش هایی زیادی همراه بوده است؛ هرچند تلاش هایی برای اصلاح موانع، تقویت زیرساخت ها، کاربردی کردن دانش فنی و جذب اعتبارات بخش خصوصی صورت گرفته اما شواهد حاکی از آن است که اقدامات صورت گرفته کافی نبوده است؛ محدودیت اعتبارات تحقیقاتی و امکانات پژوهشی، موانع مربوط به کاربرد نتایج پژوهشی، هدر رفت خروجی های پایان نامه و رساله ها، بی نتیجه ماندن طرح های کلان ملی، نبود ارتباط منسجم میان دانشگاه و صنایع از جمله نقاط ضعف حوزه پژوهش در سال های اخیر به شمار می رود؛ بنابراین با در نظر گرفتن این عوامل اتصال زنجیره وار پژوهش و پژوهشگر که دو رکن مهم توسعه علمی و اقتصادی کشور به شمار می رود، تا حدی در کشور ما دچار نقصان است.

شهریور ماه امسال سکان دار وزارت علوم تغییر کرد و محمد علی زلفی گل سوم شهریور با رأی غالب نمایندگان مجلس و با 210 رأی موافق و 56 رأی مخالف وزیر علوم دولت سیزدهم شد.

زلفی گل از همان ابتدای کار برنامه های پژوهشی خود را ترسیم کرد و از کاربردی شدن پژوهش و مأموریت گرایی کردن دانشگاه ها به عنوان مهمترین برنامه های خود نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 رویکرد جدید وزارت علوم در پژوهش و فناوری/ آیا پژوهش رنگ تحول می گیرد

3 رویکرد جدید وزارت علوم در پژوهش و فناوری/ آیا پژوهش رنگ تحول می گیرد