مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 14:552021-11-16سياسي

دستاوردهای علمی کشاورزی با اقدامات ترویجی به عرصه منتقل شود


رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: دستاوردهای علمی تنها با تبدیل به دستورالعمل ترویجی قابل ارایه در عرصه اثربخش خواهد بود.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در مراسم افتتاحیه نهمین همایش علوم علف های هرز ایران که روز سه شنبه 25 آبان ماه در سالن پیام موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، با اشاره به شعار این همایش با عنوان ترویج مدیریت پایدار علف های هرز گامی به سوی امنیت غذایی اظهار داشت: این شعار با اشاره به بحث امنیت غذایی بسیار هوشمندانه انتخاب شده است.

خیام نکویی افزود: در وضعیت امنیت غذایی دنیا تغییرات معناداری ایجاد شده و دسترسی به منابع غذایی نسبت به گذشته محدود شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: در بحث مبارزه با علف های هرز و دیگر مقوله های کشاورزی، دستاوردهای علمی زیادی داریم که تا به دستورالعمل ترویجی قابل ارائه در عرصه تبدیل نشوند، اثربخش نخواهند بود.

وی مباحث زیست محیطی و سلامت را دو دغدغه اصلی مردم دنیا معرفی کرد و گفت: مدیریت های تلفیقی و بیولوژیکی در مبارزه با علف کش ها باید افزایش پیدا کند که میزان سلامت مردم و محیط زیست را تضمین کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاوردهای علمی کشاورزی با اقدامات ترویجی به عرصه منتقل شود

دستاوردهای علمی کشاورزی با اقدامات ترویجی به عرصه منتقل شود