مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 13:402021-11-16ورزشي

نامگذاری ماهی جدید به نام «علی دایی» نشانه بی احترامی نیست


برخی از فعالان رسانه در پی موجی که برخی از کاربران در پی نامگذاری کشف ماهی جدید به راه انداخته اند و خواستار شکایت علی دایی از این نامگذاری شده اند، - ، نام علمی یک گونه از ماهیان که در رودخانه سیمره زیست می کند، به پاس فعالیت های انسان دوستانه و میهن پرستانه فوتبالیست پرآوازه ایران بعد از زلزله کرمانشاه به افتخار وی کتفیش علی دایی (Glyptothorax alidaeii) نام گذاری شده که این خبر به طور گسترده در شبکه های اجتماعی بازتاب داشته است.

برخی از فعالان رسانه در پی موجی که برخی از کاربران به راه انداخته اند و خواستار شکایت علی دایی از این نامگذاری شده اند، اذعان داشتند که: این نامگذاری به جهت قابل احترام بودن این فوتبالیست پرآوازه است و ایجاد موج منفی به دور از انصاف است.

کاظم کوکرم نیز در یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: دیروز که خبر نامگذاری یک گونه گربه ماهی در آب های جنوب غرب کشور به نام علی دایی در رسانه ها شنیدم، از همان ابتدا روشن بود چه واکنش های عجیب و غریبی را باید منتظرش باشیم.

از دیدگاه علمی واقعیت این است که نامگذاری گونه های مختلف گیاهی و جانوری و از یک سو همین طور نامگذاری سیارک ها و اجرام آسمانی تازه کشف شده به نام منطقه ای که کشف در آن صورت گرفته یا به نام کاشف و همین طور در جهت احترام به نام آوران دانش و فرهنگ و اخیراً ورزش ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامگذاری ماهی جدید به نام «علی دایی» نشانه بی احترامی نیست

نامگذاری ماهی جدید به نام «علی دایی» نشانه بی احترامی نیست