مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 13:052021-11-16اقتصادي

کتابخانه ای در همدان که «کار» تولید می کند


خبرگزاری فارس همدان؛ سولماز عنایتی:  کتابخانه هایی که کار می آفرینند تا به حال به این جمله فکر نکرده بودم حتی در هیاهوی روزمرگی و شلوغ پلوغ امروزی به گوشم نرسیده بود تا اینکه به وقت هفته کتاب و دانایی دل به جاده مه آلود زدیم آن هم با مقصد کتابخانه روستایی.

در طول مسیر هوش و حواسم پی مشاغل کتابخانه ای رفت، فکر کردم شاید کتاب های مهارت آموزی یا بازاریابی حرفه ای به اعضا امانت می دهند و همین کتاب ها منشا ایجاد شغل می شود.

همین است آخر کتاب ها از هر دری حرف برای گفتن دارند؛ به کوه های برفی سر به فلک کشیده خیره شدم و روی شیشه بخار گرفته ماشین کتابی با عنوان حکمت کشیدم و اهالی کتاب دوست روستا را تحسین کردم، روستایی کشاورزپرور و صد البته سنتی اما فرهنگی و اهل دانایی.

10، 12 کیلومتر آن طرف تر از شهرستان بهار به روستای حسین آباد عاشوری رسیدیم و کوچه و پس کوچه ها را بالا و پایین کردیم سر صبح بود و عطر خوش نان تازه طبخ شده کوی و برزن را پر کرده بود، بوی خوش روستا و هوای ناب پاییزی هم حسابی سرحالمان آورد؛ خلاصه از روستاگردی چند دقیقه ای که بگذریم به کتابخانه رسیدیم.

سمفونی رنگ، بو و موسیقی در سرسرای کتابخانه پیچیده بود؛ در کنار رنگ و لعاب کتاب ها، بوی خامه های رنگارنگ و فریاد دفه ها بر اریش هایی ایستاده به قامت خیال متحیرم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخانه ای در همدان که «کار» تولید می کند

کتابخانه ای در همدان که «کار» تولید می کند