مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 09:552021-11-16فرهنگي

افکار داوری، عبدالکریمی و فردید اثرات مخربی در ایران داشته است


افکار شما، دکتر داوری و فردید در مخالفت با تجدد و مدرنیسم اثرات مخربی در ایران داشته، مقالات شما و همفکرانتان در مجله نامه فرهنگ در دهه 70 گواه سخن من است.

- ، همزمان با آغاز هفته کتاب مراسم رونمایی کتاب اسلام و ودموکراسی نوشته امیر دبیری مهر که به تازگی توسط انتشارات نقد فرهنگ منتشر شده در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

عبدالکریمی، مدیر انتشارات نقد فرهنگ در این مراسم گفت: مساله صیرورت دموکراسی در ایران آنگونه نیست که امیر دبیری مهر نویسنده کتاب اسلام و دموکراسی در کتاب اخیرش روایت کرده و ان را از دریچه اندیشه روشنفکران و فقها نگریسته بلکه مساله دموکراسی در ایران با ساخت اجتماعی و نهادهای دیرپای جامعه پیوند ناگسستنی دارد.

به عبارت دیگر رویکرد دکارتی به دموکراسی در ایران مبتنی بر اینکه من می اندیشم پس هستم خطاست بلکه باید از دریچه مارکس و هگل به دموکراسی در ایران نگریست که من هستم پس می اندیشم وی افزود: ساختار های اجتماعی و تاریخی و نهادی بویژه اقتصادی درایران اجازه نهادینه شدن دموکراسی را نمی دهند و اینکه عده ای تصور می کنند با تغییر حکومت ها در ایران و جابجایی رهبران و مدیران ارشد کشور اوضاع به نفع دموکراسی بهبود می یابد کاملا در اشتباه هستند متاسفانه کسانی هم مانند اپوزیسیون جمهوری اسلامی به نسل جوان و ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افکار داوری، عبدالکریمی و فردید اثرات مخربی در ایران داشته است

افکار داوری، عبدالکریمی و فردید اثرات مخربی در ایران داشته است