مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 09:252021-11-16اجتماعي

زنگ خطر در دشت سهرین/ آهوانی که آب می روند


رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه 17 و 18 ماه جاری سرشماری آهوان در دو منطقه فیله خاصه و سهرین انجام شد، - پرویز رستمی، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سرشماری سالانه آهوان دشت سهرین در زنجان طی سال جاری انجام شده است.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه 17 و 18 ماه جاری سرشماری آهوان در دو منطقه فیله خاصه و سهرین انجام شد، گفت: آمار این گونه حیوانی از یک هزار و 300 رأس در سال گذشته به 850 رأس در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین عامل این کاهش جمعیت از بین رفتن زیستگاه آهوان است، ادامه داد: از دیگر عوامل مهم این موضوع حفر چاه های غیر مجاز عمیق، تغییر الگوی کشت از دیمی به آبی، تردد بالای وسایط نقلیه و حضور شکارچیان در منطقه است.

رستمی با اشاره به اینکه حضور گله های دام در دشت ها از دیگر مشکلات موجود در منطقه است، عنوان کرد: این دشت ها ظرفیت این حجم از دام را ندارند و 4 تا 5 برابر ظرفیت مراتع دام در منطقه حضور دارد و چرا می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر در دشت سهرین/ آهوانی که آب می روند

زنگ خطر در دشت سهرین/ آهوانی که آب می روند