مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 07:502021-11-16اقتصادي

زخم کاری این بار برای صنعت چاپ


چاپ؛ این صنعتی که علی رغم توسعه محتواهای دیجیتال هنوز هم ضرورت آن احساس می شود، در بحران کرونا زخم بزرگی خورده و باید برای آن مرهمی پیدا کرد.

- صنعت چاپ و نشر استان فرهنگی خراسان جنوبی که از زیرساخت های مناسبی نیز برخوردار است در بحران کرونا آسیب های زیادی دیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمارها نشان می دهد از ابتدای بحران کرونا با غیر حضوری شدن آموزش در مدراس و دانشگاه ها، مراجعه برای خرید کتاب از سوی مردم حدود 70 درصد کاهش یافته است که این مسئله آسیب های زیادی را به فعالان و سرمایه گذاران عرصه چاپ و نشر وارد کرده است.

دست چین مهم ترین مشکلات ابوالفضل زاهدی پور، مدیر یک چاپخانه افست در خراسان جنوبی به ایسنا گفت: در این دو سال چاپخانه داران شرایط سختی را تحمل کردن؛ علاوه بر کرونا فرسودگی ناوگان صنعت چاپ، مالیات و کاهش کیفیت و افزایش قیمت کاغذ در کشور از معضلات بزرگ صنعت چاپ است که گویی سودای حل شدن ندارد.

وی بیان کرد: صنعت چاپ از صنایع بسیار تاثیرگذار در توسعه و رونق هر کشور استان، بخش و منطقه است که می تواند تاثیرگذاری خاص داشته باشد چراکه بیشتر صنایع به نوعی به آن وابسته هستند.

این مسئول چاپخانه ادامه داد: در سطح جهان صنعت چاپ در بین پنج صنعت اول قرار دارد، اما در ایران آن چنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم کاری این بار برای صنعت چاپ

زخم کاری این بار برای صنعت چاپ