مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 06:152021-11-16بين الملل

کربی: همچنان نگران خرید «اس-400» توسط هند هستیم


سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که چیزی از نگرانی های آمریکا نسبت به تصمیم هند برای خرید سامانه «اس-400» از روسیه، کم نشده است.

- به نقل از تاس، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در یک نشست خبری اعلام کرد که ایالات متحده همچنان نگران تصمیم هند مبنی بر خرید سامانه پدافندی اس-400 روسیه است و بارها این نگرانی را به شرکایش در دهلی نو ابراز کرده است.

کربی در این رابطه گفت: گمان کنم که درباره نگرانی مان در رابطه با این مسئله با شرکای هندی مان کاملا شفاف و واضح بوده ایم.

هیچ چیز جدیدی در این زمینه برای گفتن ندارم.

ما مطمئنا در مورد آن سامانه (اس-400) نگرانی هایی داریم.

پیشتر دیمیتری شوگایف مدیر سرویس فدرال همکاری های فنی و نظامی روسیه اعلام کرده بود که این کشور تحویل سامانه های پدافندی اس-400 را به هند آغاز کرده است و این روند طبق برنامه پیش می رود.

هند در اکتبر 2018، با امضای قراردادی با روسیه، به جمع کشورهایی پیوست که خواهان برخورداری از این سامانه هستند و این در حالی است که سامانه اس-400 در حال حاضر در چین و ترکیه عملیاتی شده است.

رییس بخش صادرات تسلیحاتی روسیه در ماه آگوست گفته بود که مذاکره برای صادرات اس-400، با هفت کشور آسیای غربی و جنوبی (خاورمیانه)، منطقه آسیاپاسیفیک و آفریقا در جریان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کربی: همچنان نگران خرید «اس-400» توسط هند هستیم

کربی: همچنان نگران خرید «اس-400» توسط هند هستیم