مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آبان 1400 ساعت 05:052021-11-16بين الملل

وزارت خارجه آمریکا: روسیه را به دقت زیر نظر داریم!


دولت واشنگتن و واحد فرماندهی فضایی آمریکا به آنچه که به ادعای آنها آزمایش سامانه ضد ماهواره از سوی روسیه بوده است؛ واکنش تندی نشان دادند و از بررسی این موضوع با متحدانشان سخن گفتند.

- به نقل از سی ان ان، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن به دقت اقدامات روسیه را طی روزها و هفته های آتی رصد می کند تا درباره نوع واکنش به آزمایش سامانه های ضدماهواره از سوی مسکو تصمیم گیری کند.

این درحالی است که دیروز دوشنبه، وزارت خارجه آمریکا، مسکو را به استفاده از موشک ضدماهواره برای انهدام یکی از ماهوراه های روسیه متهم کرده و مدعی شد که زباله های فضایی ناشی از این اقدام، منافع همه را به مخاطره می اندازد.

پرایس در ادامه ادعاهای خود افزود: رفتار خطرناک و غیرمسئولانه روسیه ثبات فضای بیرونی را به مخاطره انداخته و آشکارا در تضاد با ادعاهای مسکو مبنی بر مخالفت با رقابتی کردن استفاده از تسلیحات در فضا است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که فعلاً درباره اقدامات ویژه ای که در واکنش به روسیه انجام خواهند داد؛ صحبت نمی کند حال آنکه واشنگتن در همراهی با متحدان خود به این مسئله پاسخ خواهد داد.

وی مدعی شد که آزمایش سامانه ضدماهواره از سوی روسیه در کنار سایر اقدامات این کشور، موجب می شود که واشنگتن در پاسخ به این سوال دچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه آمریکا: روسیه را به دقت زیر نظر داریم!

وزارت خارجه آمریکا: روسیه را به دقت زیر نظر داریم!